Skorašnje poruke

Stranice: [1] 2 3 ... 10
1
Natalna astrologija / Odg: Faktori životnog uspeha, ostvarenosti i prominencije prema Vetiju Valensu
« Poslednja poruka od strane Ivan poslato Avgust 31, 2023, 09:44:30 posle podne »

Uvažio sam sugestiju moje dobre prijatejice Anđele da i mlađi svetski poznati pojedinci zaslužuju svoje mesto u ovim objavama.

Michael Jeffrey Jordan bivši je američki košarkaš, kojeg mnogi smatraju najboljim košarkašem svih vremena.
Majkl Džordan je u NBA ligi proveo 15 sezona, sa 30,12 poena po utakmici u regularnoj sezoni (najviše u NBA). Osvojio je 6 NBA šampionata sa Čikago Bulsima, bio 10 puta najbolji strelac i 5 puta najkorisniji igrač lige. Devet puta je izabran u prvu odbrambenu petorku,  a tri puta je bio najbolji po broju ukradenih lopti. Od 1983. rekordnih 49 puta se pojavio na naslovnoj stranici časopisa Sports Ilustrated, a 1991. bio je proglašen za sportistu godine po izboru ovog časopisa. Proglašen je za 1999. za "najvećeg severnoameričkog sportistu u XX veku" po izboru sportskog kanala ESPN, a drugi je na listi najboljih sportista veka po izboru Associated Press-a. Njegov snažan odraz i zakucavanje sa linije slobodnih bacanja doneli su mu nadimke "Er Džordan" (Air Jordan) i "Njegovo vazdušno veličanstvo" (His Airness).

2023. Džordan je prodao svoj većinski udeo u Šarlot Hornetsima za tri milijarde dolara, navodi ESPN.


Rodden Rating AA
BC/BR in hand
Collector Rodden









Ovog puta ću preskočiti do sada već ustaljeni način analize, koji polazi od ispitivanja triplicitetnih vladara svetla sekte. Iako izuzetno važni, ovi će sada za početak ustupiti mesto vladaru Horoskoposa. Veću važnost ovaj dobija zato što je njegov vladar Mesec. Iako je neosporna činjenica da vladar Horoskoposa na VI mestu ima veoma nepovoljno značenje - ukazivavši na nesreće, bolesti, povrede itd, ovaj Mesec u natalu Majkla Džordana jedan je od faktora njegove svetske slave i enormnog bogatstva - kažem samo jedan, jer ima ih još, ali o njima nešto kasnije.
Jedan znak Zodijaka ima jednog vladara - ali i (jednog) suvladara. Suvladar je planeta koja je egzaltirana u znaku od interesa. U ovom slučaju Mesec kao vladar Horoskoposa aplicira kroz formu kvadrata suvladaru Horoskoposa - Jupiteru. Mesec u znaku Strelca (Jupiterova kuća) aplicira Jupiteru, koji je u svojoj drugoj kući (Ribe). Ima li šta veličanstvenije od ovakvog vida recepcije?! Pri tom je Mesec u nadmoćnom položaju u odnosu na Jupiter - u X je znaku od njega - i zajedno sa njim ostvaruju svoj maksimalni potencijal. Trebalo bi napomenuti i to da je Jupiter na 3 stepena od stepena Mc-ja, i da mu aplicira kao najbliža planeta.


Treći triplicitetni vladar svetla sekte - Jupter, ukazujući na treći, poslednji deo života natusa.
Značaj Meseca za eminentnost i globalnu slavu Džordana je i trigonalna (trougaona) forma - II,VI,X. Mesec i Mars su u trigonu sa MC znakom, i ovakva konfiguracija prema Pavlu iz Aleksandrije se mora ozbiljno uzeti u razmatranje.


Drugi i prvi triplicitetni vladari svetla sekte su Saturn i Merkur. Ovaj dvojac je par kopljonoša (doriforija - toliko zaboravljena tradicija!), zbog kojih je Sunce toliko dobija na važnosti.
Sunce jeste u 8. znaku od Horoskoposa, i jeste u ženskom kvadrantu, i jeste u znaku svog izgona, ali samim svojim prisustvom u muškom znaku i pod "zaštitom" kopljonoša veoma je istaknuto.
Poznato je da je Džordan i zavisnik od kockanja i da voli da dominira u svemu što radi - tipično za Sunce u Vodoliji u VIII znaku.


  • Fortuna u Ovnu
  • Daimon u Vagi
  • Mesto smrti u Škorpiji
  • Mesto kulminacije u Jarcu
  • Mesto ostvarenja u Vodoliji (!)
  • Mesto egzaltacije u Lavu
  • Prenatalni sizigijum u Lavu
Ostaviću u razmatranje pažljivom čitaocu da vladare ovih mesta ispita i uoči njihovu važnost i značaj.


Ali ipak nešto moram da prokomentarišem. Pravi borac, neko ko nikada ne odustaje, neko ko od svojih saigrača nikad nije tražio da urade nešto što ne može da uradi sam - to je Majkl Džordan. Perfekcionista u svakom pogledu. Njegov nepokolebljiv duh je u nadležnosti njegovog Daimona, čiji je vladar Venera. Venera je na Mestu kulminacije, u sedmom znaku od Horoskoposa, i što je još bitnije, egzaktno na stepenu opozicije sa stepenom Horoskoposa. Istaknuta na ovaj način - da, toliko da se rečima ova istaknutost teško može opisati.


Razmatranjem vremenskih perioda, počev od Fotune kao startera, procenio  sam životni vek Džordanov na 72 godine.


Ovan daje 15 godina
Bik 8
Blizanci 20
Rak 25


Zbirno do sada 15+8+20+25 = 68


Lav bi trebao da daje 19, ali kako je u njemu anaireta Mars čiji je period 15 godina, to će se umnjiti za toliko i daće samo 4.


Sumarno životni vek bi bio 68+4 = 72 godine.


Ukratko - Michael Jeffrey Jordan. The Goat.
2
Natalna astrologija / Odg: Faktori životnog uspeha, ostvarenosti i prominencije prema Vetiju Valensu
« Poslednja poruka od strane Ivan poslato Avgust 26, 2023, 11:41:44 pre podne »
Brazilska vizuelna umetnica koja je bila posebno poznata po svojim modernim skulpturama. Maria Martins je rođena u Kampanji u Brazilu, kao Maria de Lourdes Faria Alves.

Njen prvi muž bio je književni kritičar Otavio Tarkvinio de Souza, sa kojim je imala ćerku Luciju Mariju. Međutim, kada se udala za mladog diplomatu Karlosa Martinsa 1926. godine promenila je ime u Maria Martins.
Martins je imala aferu sa francuskim umetnikom Marselom Dišanom koja je započela od 1946, okončavši se njenim odlaskom u Brazil 1951, i njegovim brakom sa drugom suprugom Aleksinom Dišan 1954.
Maria Martins je međunarodno poznata kao "vajar tropa" i "veliki vajar nadrealizma". Takođe i kao crtač, graver, slikar, pisac i muzičar. Bila je jedna  od najuticajnijih nadrealista u Brazilu; ponekad je nazivaju "brazilska Frida Kalo".
Zbog svoje profesije Maria je do kasnih tridesetih živela u nekoliko evropskih zemalja. U Briselu je 1934. počela da studira vajarstvo kod Oskara Jaspersa. Pre nego što je nastavila sa Žakom Lipičicom 1936, kada se preselila u Nju Jork. Martins je konsolidovala svoje skulpture kao deo nadrealističkog pokreta, kome se priklonila između 1942. i 1943. godine.
Održavala je razne samostalne izložbe u Nju Jorku i Parizu, gde je predstavila skulpture organskih oblika vezanih za prirodu i misticizam kao alternativu zapadnom logocentrizmu. Godine 1947. učestvovala je na Međunarodnoj izložbi nadrealista održanoj u galeriji Maeght u Parizu.
Od kasnih pedesetih, Martins se najviše posvetila pisanju o misticizmu i Ničeovoj filozofiji, ne napuštajući u potpunosti umetničku produkciju. Objavila je tri knjige o ovim temama u Brazilu.


Maria Martins umrla je 27. marta 1973. u 79-oj godini u Rio de Žaneiru.


Rodden Rating AA
BC/BR in hand
Collector Rodden









Kosmički sat neprestano radi, pokazujući nama radoznalima život ljudski kao na filmskom platnu. Iznova se vraćamo triplicitetnim vladarima svetla sekte, kao glavnim vremenskim signifikatorima, i na osnovu njihovih postavki u natalu prosuđujemo periode. Dodaćemo još i položaje ostalih mesta od značaja:
  • Fortuna u Jarcu
  • Daimon u Lavu
  • Mesto smrti (VIII znak od Fortune) u Lavu
  • Mesto kulminacije (X znak od fortune) u Vagi
  • Mesto ostvarenja (XI znak od Fortune) u Škorpiji
  • Mesto egzaltacije u Blizancima
Prvi triplicitetni vladar svetla sekte je Sunce. U XI znaku (Lav) od Horoskoposa, na mestu Dobrog duha, Daimona i Mesta smrti. Neopterećeno od malefika - sa Marsom u trigonu, Saturnom i Jupiterom u sekstilu. Mežutim, ono što je tako uočljivo, i što dodatno osnažuje već veoma povoljno postavljeno Sunce su njegove izvidnice (kopljonoše): Merkur, Venera i Jupiter.
Posmatrano u odnosu na dnevnu rotaciju Nebesa, sve tri planete su orjentalne od Sunca, na jutarnjem izlasku, veoma povoljno postavljene: Merkur i Venera na MC-ju, Jupiter na mestu radovanja Sunca i Mestu egzaltacije natala. Ništa bolje niti adekvatnije ne može opisati profesiju Marie Martins od Merkura, Venere i Jupitera: vajar, crtač, graver, slikar, pisac, muzičar, i u poznijem životnom dobu filozof. Sjajan primer kako se aforizmi drevnih astrologa mogu upotrebiti za analizu karijere, statusa i poslovnog ostvarenja.


Drugi triplicitetni vladar svetla sekte je Jupiter. Već pomenuti Jupiter, iako u znaku svog izgona, odlično je postavljen. Jupiter kao vladar III mesta u IX je signifikator proviđenja, snova, vid komunikacije sa onostranim, metafizičkim delom univerzuma, i ja sam veoma siguran da je Maria imala neki vid komunikacije sa višim bićima od kojih je dobijala inspiraciju za svoj rad. Od pedesetih je pisala o misticizmu i Ničeovoj filozofiji. Period posvećenosti filozofiji poklapa se sa središnjim delom njenog života, kojem Jupiter, kao drugi triplicitetni i vlada.


Treći triplicitetni vladar svetla sekte je Saturn. Saturn na Horoskoposu je veoma istaknut, jer se nalazi i u znaku svoje egzaltacije. Saturn se takođe nalazi i na Mestu kulminacije natala, što mu dodatno daje na značaju po pitanju uspešnosti, karijere i poslovne ostvarenosti. Međutim, da ne bude sve tako idealno, zaslužan je Mars na VII mestu, u opoziciji sa Saturnom. Mars je i vladar Mesta ostvarenja - te će zbog toga označavati i gubitke, materijalne i nematerijalne, neprijateljstva, sudske parnice i probleme u braku za koje ne postoji rešenje. Povoljna stvar za ostvarenje imovine je trigon Jupitera i Saturna.


Dakle, pri prosuđivanju poslovnog uspeha, karijere, statusa i ugleda Marie Martins trebamo uzeti u obzir sledeće:
  • Sunce i njegove zaštitinike (kopljonoše) (+)
  • Trigon Saturna na Horoskoposu sa Jupiterom u IX (+)
  • Opozociju Saturna na Horoskoposu i Marsa na descendentu (-)
  • Mesta od interesa (videti iznad) i njihove vladare
Videti šta preovladava, i na nosnovu toga doneti sud.


Tačka braka je u Jarcu. Ako je vladar tačke braka Saturn, pri tom postavljen na Horoskoposu ili VII znaku od njega, ukazivaće (prema Doroteju i ostalima) da će natus biti stariji od svojih bračnih partnera, što je u slučaju Marie Martins i bio slučaj.


Obzirom da je Mesto smrti u znaku Lava u kojem je i Sunce, mišljenja sam da je Maria umrla od infarkta ili zastoja srca, što ne mogu da potvrdim ili opovrgnem, jer taj podatak nisam našao.

Ukratko - svetski poznata nadrealna umetnica - Maria Martins.
3
Natalna astrologija / Odg: Faktori životnog uspeha, ostvarenosti i prominencije prema Vetiju Valensu
« Poslednja poruka od strane Ivan poslato Avgust 23, 2023, 12:24:04 posle podne »

Allan Stewart Konigsberg - Woody Allen.

Američki komičar, pisac, glumac, filmski reditelj, scenarista, dramaturg i muzičar. Scenarista i režiser filma Eni Hol iz 1977.  koji je osvojio četiri Oskara 1978. Među ostalim filmova su  Spavač i Ljubav i smrt.
Ultimativni pesimista, Alen je antihedonista - onaj koji psihički nije u stanju da uživa; možda najsmešniji neurotičar dvadesetog veka. Poznat po svojoj bolnoj ljubaznosti, velikodušnosti i mahnitim pokušajima da izbegne publicitet, voli da kupuje antikvitete, posećuje umetničke galerije i muzeje.
Niskog rasta, proređene kose i zabrinutog izraza lica, sa svojom visinom od 167cm i masom od 54kg, Alen privlači pažnju gde god da se pojavi.


Mrzeo je školu - dobijao je loše ocene iz svih predmeta osim iz engleskog. U večitom strahu, bio je ispunjen anksioznošću koja se izražavala kao strah od vode, visine, stjuardesa (!?), mašina za pranje sudova. Najveći strah imao je od mraka i smrti. Stidljiv i introvertan, otkrio je da ume da zasmejava drugove iz razreda. Sa šesnaest godina je počeo da prodaje svoje aforizme kolumnistima i novinarima,  pišući oko trideset tekstova dnevno.

Tada je promenio ime u Woody Allen.


Rodden Rating AA

BC/BR in hand
Collector Rodden






Merkur, Saturn i Jupiter - triplicitetni vladari svetla sekte, Meseca, su na kardinalnim mestima: Merkur i Jupiter na četvrtom, Saturn na sedmom od Horoskoposa.
Fortuna je u Škorpiji, Daimon u Blizancima. Sva tri vladara na istaknutim mestima ukazuju na eminenciju tokom celom života natusa.









Prenatalni sizigijum je u Strelcu.
Mesto smrti (VIII znak od Fortune) u Blizancima.
Mesto ostvarenja (XI znak od Fortune) u Devici.
Mesto kulminacije (X znak od Fortune) u Lavu.
Mesto egzaltacije natala je u Strelcu.


Istaknutost neke planate može se iskazati brojem autoritativnih mesta u karti koji se nalaze u njenoj nadležnosti - vladarstvu. U ovom slučaju najviše vladarskih epiteta poneće Merkur.
Merkur je:
  • Prvi tripliciteni vladar svetla sekte, obzirom da je noćno rođenje pa menja mesto sa Saturnom
  • Vladar Daimona
  • Vladar Mesta smrti
  • Vladar Mesta ostvarenja i
  • Vladar Horoskoposa
Merkur se nalazi na IV mestu, u znaku Strelca, na Mestu egzaltacije natala, nedaleko od Jupitera i Sunca. Združuje se sa Jupiterom, koji mu pruža toplu dobrodošlicu u svoj dom, i na taj način ga štiti od blizine Sunca, koje je takođe njegov gost. Ako ovome pridodamo i brzinu nešto veću od stepen i po na dan, tada istaknutost Merkura još više dobija na značaju, te ga mogu nazvati i Almutenom karte.

Svi strahovi koje Vudi Alen ima lako su objašnjivi: Vladar Daimona i mesta smrti (Merkur) na dnu neba - IV mestu.


Saturn na VII mestu ukazuje na mnoštvo neprijateljstava i problematične odnose sa ženama.


Vudi Alen se ženio četiri puta, i imao decu sa svakom od žena.


Na njegov turbulentni ljubavni život i više dece ukazuju Venera, Mars i Tačka braka. Venera je u nadmoćnom, superiornom kvadratu sa Marsom, obzirom da je u X znaku od njega i blisko mu aplicira. Ako je vladar Tačke braka Saturn na VII mestu od Horoskoposa, tada će postojati znatna razlika u godinama između natusa i njegovih žena. Ovde to i jeste slučaj.

Na veliki uspeh u svetu sedme umetnosti i svetsku popularnost zbog onoga čime se bavi, ukazuju Merkur - vladar Daimona i Mesta ostvarenja, i Mars, vladar Fortune. Takođe Jupiter (vladar egzaltacije) i Sunce (vladar Mesta kulninacije) u znaku egzaltacije natala, u Strelcu.

Saturn na silaznom uglu ukazuje na počasti u satrosti, ali i na zdravstvene tegobe sa digesticnim traktom. Takođe i neprijateljstva i nestabilnosti sa ženama, ali i sudske procese i optužbe. Takođe i svi strahovi koje je imao (od vode, mraka, smrti) mogu objasniti i Saturnom  koji je u opziciji sa horoskoposom.

Woody Allen, istaknuti glumac, scenarista reditelj i muzičar. Dovoljno je reći samo - Woody Allen.
4
Natalna astrologija / Odg: Faktori životnog uspeha, ostvarenosti i prominencije prema Vetiju Valensu
« Poslednja poruka od strane Ivan poslato Avgust 17, 2023, 02:07:46 posle podne »
Lujza Trahano (Luiza Trajano), poslovna žena, milijarderka. Predsedavajuća je maloprodajnog magazina Lujza i povezanih kompanija. Od jula 2020, nalazi se ne FORBS-ovoj listi najbogatijih žena Brazila.
Trahano je član savetodavnog odbora UNICEF-a u Brazilu. 2021. godine Lujza je bila na listi časopisa TIME kao jedna od stotinu najuticajnijih ljudi na svetu. Ona je i feministkinja.
Aprila 2022. godine neto vrednost njene imovine procenjena je na 1,4 milijarde dolara.


Rodden Raiting AA
BC/BR in hand
Collector Schofield







Posmatrajući kvalitet vremenskih perioda, helenisti su, kao i Valens, veliki značaj pridavali vladarima tripliciteta svetla sekte. Ništa novo niti nepoznato. Sada ćemo detaljnije razmotriti prvog, drugog i trećeg vladara tripliciteta Mesesa, obzirom da je rođenje noćno.


Prvi - Mesec. U znaku svog izgona, ali na sedmom mestu od horoskoposa, što ga čini veoma istaknutim.


Drugi - Venera. Ovde bih se malo zadržao. Na prvi pogled, Venera je postavljena nepovoljno. U znaku svog pada, na kedentnom (padajućem) mestu, i odvaja se od Saturna. Jeste tako, ali ovo je samo jedan od načina posmatranja. Ako sada posmatramo iz drugačijeg ugla, primetiće se nešto sasvim drugačije. Treće mesto od Horoskoposa je mesto radovanja Meseca. Iz tog razloga, Venera će biti veoma izražena i dominantna - razlog više što je Mesec vladar horoskoposa, i pri tom je na uglu i u trigonu sa Venerom. Dominacija Venere u odnosu na ostale panete, pre svega na Sunce, Merkur, Mars, Jupiter i Mesec je ogleda se i u nadmoćnom, superiornijem položaju u odnosu na sve njih (sa izuzetkom Saturna). Zato što primarnom rotacijom neba izlazi pre njih. Venera se može u ovoj situaciji posmatrati i kao vladar na svom prestolu, kao neko koje po eminenciji i značaju daleko iznad svih.
Uzimajući u obzir sve do sada izrečeno, Venera se istovremeno nalazi i u nepovoljnom i u povoljnom položaju. Koliko god zvučalo nemoguće i kontradiktorno, ovo je zaista moguće, zato što je signifacija Venere (kao i svih ostalih planeta) višeznačna, i manifestovaće se na različitim vremensko-prostornim ravnima. Zapravo, u nekim sferama života manifestovaće loše događaje. Jedan od tih loših događaja i smrt Lujzinog supruga 2009. godine. Međutim, na polju statusa, eminencije i blagostanja, Venera kao najdominantnija planeta u karti iskazuje se u svom punom sjaju i moći. Ono što ćemo sada pridodati dosadašenjem tumačenju je i to je Venera vladar Fortune, Daimona i prenatalnog sizigijuma!





Analogna situacija kao u natalu Stena Frankla.


Treći - Mars. Opet ću se ovde zadržati. I to s pravom. Mars je izuzetno povoljno postavljen. U svojoj sekti i znaku u kojem se raduje (prema Doroteju i ostalima), u znaku Dobre sreće, koji je peti od horoskoposa. Jedino je nepovoljno to što se nalazi u terminu Saturna. Ono što je još bitnije i značajnije od same postavke Marsa, jeste to da je on vladara Mesta egzaltacije natala. Za noćno rođenje, egzaltacija natala se nalazi tako što se rastojanje (u znacima) od Bika do znaka u kojem je Mesec projektuje od znaka Horoskoposa. Sledeći ovaj postupak, lako se nalazi da je Mesto egzaltacije u znaku Škorpije.


Mars i Merkur u znaku Mesta egzaltacije ukazuju na izvanredne mentalne, intelektulane i umne sposobnosti Lujze Trahano. Ovako dominantan i snažan intelekt u sadejstvu je sa snažnom dušom, koja se manifestuje u arhetipskom obliku Venere, koja pored Fortune, kao što smo već videli, vlada i Daimonom.


Istaknutosti Venere dodatno doprinose i zraci koje prima od Marsa i Merkura (sekstil), Jupitera (kvadrat) i trigona (Mesec).


Još jedan primer u kome gotovo sve planete operativne; neke neposredno (Venera i Mars), neke posredno, kao pomagači (Sunce, Merkur, Mars i Mesec).


https://en.wikipedia.org/wiki/Luiza_Trajano
5
Natalna astrologija / Faktori životnog uspeha, ostvarenosti i prominencije prema Vetiju Valensu
« Poslednja poruka od strane Ivan poslato Avgust 12, 2023, 08:18:20 posle podne »
Sten Frankl (Stan Frankel) je bio američki kompjuterski naučnik koji je radio na projektu Menhetn četrdesetih godina prošlog veka. Kao konsultant radio je i na razvoju različitih računara, posebno desktop računara pedesetih, i elektronskih kalkulatora šezdesetih.
Pohađao je postdiplomske studije na univerzitetu u Ročesteru, doktorirao fiziku na Kalifornija univerzitetu u Berkliju, a karijeru je započeo kao postdoktorand kod Roberta Openhajmera na istom univerzitetu 1942. godine.
Frankl je učestvovao u razvoju računarskih tehnika korišćenih u nuklearnim istraživanjima koja su se odvijala u to vreme, posebno u izradi nekih od ranih proračuna koji se odnose na difuziju neutrona u kritičnom sklopu uranijuma sa Eldredom Nelsonom.
Tokom bogate (i nažalost ne tako dugotrajne) karijere, bio je i konsultant kompanije Packard Bell Computer na dizajnu računara PB-250.


Sten Frankl je umro 2, maja 1978. u 59. godini u Los Anđelesu, Kalifornija.


Roden Rating: AA
Collector: Scholfield





Ono što čoveka uzdigne do neslućenih visina na bilo kom životnom polju nije samo um (intelekt), već i duša. Um sam po sebi nije dovoljan ako nije u sadejstvu sa izrazitom, snažnom dušom. Jer duša je pokretač svega. Odgovorna je ne samo za telesni rast i razvoj, već i za manifestaciju čoveka u ovozemaljskom životu.
Da bi neko bio uspešan, i postizao izvanredne rezultate na bilo kom polju delatnosti, treba da ima sinergiju duše i uma. Jedino jaki um i duša mogu da pojedinca izdignu iznad prosečnosti, stvarajući izuzetne ličnosti koje pamte i ljudi i istorija.
U analizi kvaliteta snage duše i uma, upotrebiću saznanja do kojih sam došao analizirajući natale eminentnih ljudi, koje je izradio i komentarisao Vetius Valens.
Tako, prema Valensu, pri ispitivanju duše i uma sledeći faktori su od najvećeg značaja:
  • Fortuna
  • Daimon
  • Prenatalni sizigijum i
  • Mesto egzaltacije natala
Egzaltacija natala se može koristiti i za analizu intelekta. Horoskopos jeste od važnosti, ali nije od primarnog značaja.





Prenatalni sizigijum i egzaltacija natala su u Blizancima.


Mars, koji je vladar i fortune i daimona, je najeminentnija, najbolje postavljena planeta u celoj karti. Na mestu dobrog duha (11. znak od horoskoposa), prenatalnog sizigijuma i egzaltacije dominira Mars, koji je na samom početku helijačkog ciklusa (jutarnji izlazak). Samo tri lučna minuta Mars je udaljen od idealnih 7 stepeni od Sunca. Ovakav položaj Marasa dodatno biva unapređen prisustvom Merkura, vladarem prenatalnog sizigijuma i egzaltacije natala. Topla dobrodošlica koju Merkur priređuje svojim gostima svojim gostima Suncu i Marsu od velike je važnosti (recepcija).
Saturn na horoskoposu daje postojan i stabilan um, no ne uvek i shvaćen od okoline - ipak je Saturn u znaku svog izgona.


Kada se uzmu u obzir sve planete koje su signifikatori duše i uma to su, poređane prema istaknutosti:
  • Mars, Merkur, Sunce
  • Saturn
Četiri od sedam planeta aktivno uzima učešće u signifikaciji duše i intelekta istaknutog fizičara i kompjuterskog naučnika, Stena Frankla.


https://www.astro.com/astro-databank/Frankel,_Stan
6
Mundana astrologija / Odg: Mundane aktuelnosti
« Poslednja poruka od strane Miki poslato Decembar 03, 2021, 09:03:26 posle podne »
Između dva pomračenja, otkrili su se planovi pomračenih umova koji žele da nam unište identitet i pretvore nas u robove. Hibridni, biološki i ekološki rat, praćen informatičkim, preti da pređe u građanski.
https://youtu.be/WfBG3SZVV2E
7
Mundana astrologija / Odg: Mundane aktuelnosti
« Poslednja poruka od strane Miki poslato Oktobar 29, 2021, 06:11:28 posle podne »
9. deo Mundana astrologija 2021.

https://youtu.be/uG4MGk1zMLI
8
Mundana astrologija / Odg: Mundane aktuelnosti
« Poslednja poruka od strane Miki poslato Oktobar 29, 2021, 06:08:52 posle podne »
9
Mundana astrologija / Mundane aktuelnosti
« Poslednja poruka od strane Miki poslato Oktobar 29, 2021, 06:08:09 posle podne »
U cilju unapređenja informisanja na okolnosti mundane astrologije postavljam novu temu.
10
Scriptorium / Mesto astrologije u sistemu antickih znanja
« Poslednja poruka od strane Natasa poslato Jun 17, 2019, 11:57:46 posle podne »
Almagest, u originalu naslovljen Matematicki sastav (mathematike syntaxis) je najobimnije i verovatno najuticajnije Ptolomejevo delo. U astroloskom Tetrabiblosu, na samom pocetku, on se poziva na matematicku prethodnicu izlozenu u Almagestu cime je nedvosmisleno postavio uputstvo o integralnoj interpretaciji ova dva naslova. Prvo poglavlje ovog dela sluzi kao podloga za filozofski uvod samog dela citiranjem najveceg njegovog filozofskog prethodnika, Aristotela. Tim citatom Ptolomej proklamuje licnu filozofsku bliskost sa aristotelijanskim pravcem, ali ne i ekskluzivnu. Na startu Almagesta on potvrdjuje Aristotelovo ispravno razlikovanje teorijske i prakticne filozofije  i prisvaja njegovu trojnu podelu teorijskih nauka na fiziku, matematiku i teologiju. U Tetrabiblosu Ptolomej vrlo srcano brani korisnost i naucnu mogucnost astrologije ne razdvajajuci kvalitativno astronomiju od astrologije. Razdvaja ih prema ciljevima kojima sluze. Ono sto mi danas nazivamo astronomijom Ptolomej objasnjava kroz svrhu predvidjanja ciklusa i konfiguracija nebeske sfere na osnovu kojih astrologija objasnjava fizicke promene u sublunarnom svetu. Ovde ja vazno uociti jasnu vezu izmedju fizickih promena i sublunarnog dela univerzuma, jer prema Ptolomeju i vecini anickih mislilaca, fizicke promene pripadaju samo tom svetu i iste su uzrokovane  "telima" centralnog dela univerzuma, odnosno, prvim pokretom iz neprikazane sfere univerzuma. Fizickih promena nema na nivou planetarnih sfera.

Aristotel sve intelektualne aktivnosti deli na tri kategorije: prakticne, produktivne i teorijske. U Metafizici klasifikuje tip inteligencije, odnosno, vrstu razumevanja prema principu kretanja predmeta odredjene studije:

"U produktivnim naukama izvor kretanja je u onome ko stvara (proizvodjacu), a ne u stvarima koje stvara, bilo da se radi o umetnosti ili nekoj drugoj sposobnosti. Slicno je i sa prakticnim znanjima, kretanje nije u stvarima na koje se deluje, vec u agentu (izvrsiocu). Ali nauka prirodne filozofije za predmet ima stvari koje u sebi imaju izvor kretanja zbog cega je jasno da prirodna nauka nije ni prakticna, ni produktivna, vec teorijska..."

Produktivno i prakticno razumevanje, dakle, za predmet ima stvari cije je kretanje eksterno uzrokovano dok teorijsko (apstraktno) razumevanje za predmet ima stvari sa unutrasnjim, samosvojnim kretanjem. Teorijsko znanje Aristotel deli na fizicko, matematicko i teolosko. Predmeti ovih nauka se kvalifikuju prema dihotomiji karakteristika: 1. Da li je predmet istrazivanja odvojiv ili neodvojiv od druge vrste predmeta. 2. Da li je pokretan ili nepokretan. Predmet je pokretljiv ako je u iskustvu promenljivosti. Nepokretni predmet ne trpi nikakve promene. Vrstu promena on izlistava u svom cuvenom delu (cesto pominjanom u teoriji astrologije) "O generaciji i korupciji". Pored promena iz naslovnice nabraja jos: izmene/promene, rast, umanjenje, mesanje i kretanje iz mesta u drugo mesto (poziciju). Uparivanje karakteristika odvojiv/ neodvojiv sa pokretljiv/nepokretljiv odredjuje kojoj vrsti teorijskih nauka pripada predmet konkretnog istrazivanja. Aristotel tvrdi da su fizicki objekti neodvojivi i okretni, teoloski odvojivi i nepokretni, a matematicki nepokretni, ali po pitanju odvojivosti se koleba jer kaze:

"Ocigledno je iz prilozenih konsideracija da je fizika vrsta teorijske nauke i da je matematika, takodje, teorijska, ali u ovom momentu nije sasvim jasno da li su njeni predmeti istrazivanja (njeni objekti) nepokretni i odvojivi od materije. Jasno je, ipak, da neke grane matematike razmatraju stvari u svojstvu nepokretne i odvojene od materije." Na drugom mestu okoncava izraz sa: "...ali primarna nauka se bavi samo onim stvarima koje su i odvojene i nepokretne." S obzirom da teologija barata sa predmetom bozanskog, Aristotel teologiju definise kao prvu nauku, primu philosophiu:

"Svi uzroci moraju biti vecni, ali ovi narocito jer su to uzroci vidljivih bozanskih stvari. Otuda postoje tri teorijske filozofije: matematika, fizika i teologija jer ako je bozansko prisutno u svemu, pristuno je i u posebnoj vrsti prirode zbog cega najcasnija od svih nauka se bavi najcasnijom vrstom subjekata."

Aristotelova teologija je kasnije, od strane Andronika sa Rodosa, svrstana u ono sto danas poznajemo kao metafiziku, tacnije meta ta fiziku, kao ono sto po svom sadrzaju dolazi pre, odnosno, posle fizike. Predmet teologije, odnosno, metafizike je, prema dihotomnim karakteristikama, odvojen i nepokretan (nepromenljiv), vecan, bozanski i predstavlja finalni uzrok vidljivih objekata.

Aristotel predmete nauka kvalifikuje prema njihovim karakteristikama.  Predmet metafizike je prvi jer je "najcasniji" kako on kaze, dok su predmeti matematike i fizike umanjeni u tom kvalitetu. Iako medjusobno eksplicitno ne rangira fiziku i matematiku, istoricari nauke zakljucuju da je matematika medijalna naucna sfera izmedju donje fizike i gornje metafizike, mada postoje jasni navodi koji obrcu poziciju u hijerarhiji u korist fizike prema matematici.

Ptolomej u prethodnom kontekstu


Ptolomej u Amalgestu izlaze sopstvenu verziju ove Aristotelove price. Startuje sa izjavom: "Pravi filozofi Sajruse, su sasvim u pravu kada razlikuju teorijski deo filozofije od prakticnog." Za razliku od Aristotela, on ne ukljucuje produktivna znanja u podelu, ali se zato poziva imenom na Aristotela u vezi sa podelom teorijskih znanja. Ipak, Ptolomej ne kategorizuje predmete nauka prema dihotomiji Aristotelove kvalifikacije. Postujuci aristotelijansku tradiciju on priznaje materiju, formu i kretanje za karakteristike svih stvari, ali ne primenjuje set ovih karakteristika na predmete nauka. Umesto toga on identifikuje nauke sa setom opazivih ili neopazivih objekata istrazivanja. Na primer, Ptolomej tvrdi da teologija (metafizika) istrazuje "prvi uzrok prvog pokreta univerzuma". Ovaj uzrok on identifikuje sa Aristotelovim Prvim pokretacem. Iako Prvog pokretaca izricito ne pominje u Almagestu, u Optici se poziva na njega kao primer nepokretnog entiteta. Naziva ga "onim sto se prvo krece" (quod primo mouet). Njegova opaska o Prvom pokretacu u Optici potkrepljuje identifikaciju sa "prvim uzrokom" u Almagestu. Ptolomej za razliku od Aristotela kao dve karakteristike Prvog pokretaca istice nepokretnost i neopazivost (nevidljivost).

"Prvi uzrok prvog pokreta univerzuma, ako se jednostavno uzme, moze se zamisliti kao nevidljivo i nepokretno bozanstvo. Filozofija koja se bavi ovim moze se nazvati teologijom jer ta vrsta aktivnosti, negde u najvisim dosezima univerzuma, se moze jedino zamisljati jer je u potpunosti odvojena od opazive stvarnosti."

U portretisanju Prvog pokretaca Ptolomej dalje objasnjava kako se kretanje odnosi prema fizickim i matematickim objektima. Razmatrajuci fizicke objekte naziva ih "vecno pokretnim" identifikujuci ih sa perceptibilnim objektima sublunarnog sveta:

" Vrstu teorijske filozofije koja istrazuje materijalnu i pokretnu prirodu i koja se tice culnih osobina: belo, vrelo, slatko, mekano i tome slicno, mozemo nazvati fizikom jer su te osobine prisutne unutar kvarljivih stvari ispod lunarne sfere." Ptomej jasno predmet fizike postavlja unutar sublunarnog okvira. Fizicki objekti se stalno krecu, ali se i stalno menjaju i propadaju. Karakterisu ih osobine koje culno opazamo kao sto su slatkoca, mekoca itd. Sve sto danas predstavlja predmet hemije, fizike, biologije, prema Ptolomejevoj kategorizaciji, pripada fizici u sirem smislu, odnosno, sublunarnom delu univerzuma.


 Ptolomej je adaptirao Aristotelovu tripartitnu podelu teorijske filozofije (teorijskih znanja) na fizicku, matematicku i teolosku. I dok u savremenom svetu diskurs izmedju naucne i metafizicke tradicije ostaje  markantan, u grcko-rimskom svetu teologija je bila nauka ravnopravna sa fizikom i matematikom sa kojom je cinila pomenutu celinu. U uvodu Almagesta Ptolomej definise te tri nauke, objasnjava njihove odnose i predmete istrazivanja i otkriva njihove saznajne granice, tacnije da li za rezultat daju znanje o predmetu ili samo pretpostavke i po ovome je Ptolomej ekskluzivni autor posebne podele filozofskih disicplina, odnosno, posebne varijante Aristotelove trihotomije. Prema Ptolomeju teologija i fizika su samo verovatne u saznajnom kapacitetu dok jedino matematicka znanja, matematicka filozofija, doprinosi sigurnom i neospornom znanju. Astrologiju uvrstava u matematicke filozofije.  Svoj stav on potkrepljuje konstruisanjem i primenjivanjem posebnog naucnog metoda u skladu sa njim (stavom). U 1.1 Almagesta, posle definisanja vrsta znanja, dodaje da, dok teologija i fizika iznose tek puko nagadjanje, matematika daje cvrste pretpostavke o prirodi teoloskog predmeta i znacajno doprinosi fizickim istrazivanjima. Ovim stavom on u praksu uvodi primenu matematike na teologiju i fiziku u cilju izvlacenja konkretnih rezultata.

Sto se matematike tice Ptolomej njene objekte kvalifikuje prema formi i kretanju. Njihova svrha je u istrazivanju oblika, broja, velicine, mesta i vremena.  Matematiku rangira jasno izmedju fizike i teologije (metafizike). Bozansko je, kako on kaze, neopazivo, fizicko je opazivo, a matematicko se moze razmatrati sa i bez pomoci cula. Matematicki objekti mogu biti apstrahovani iz svih postojecih stvari, smrtnih i besmrtnih, fizickih ili teoloskih.  Matematika je po Ptolomeju nauka univerzalnog jezika, izraz zakona sveukupne univerzumske gradje i zato je saznatljiva nezavisno od cula.

"Njen (matematicki) predmet pada u sredinu izmedju druge dve jer, kao prvo, moze biti shvacen uz pomoc i bez pomoci cula i, kao drugo, odnosi se (sadrzan je) u svim postojecim stvarima bez izuzetka, smrtnim i besmrtnim: u stvarima koje se vecno menjaju u njihovoj neodvojivoj formi, oni se menjaju sa njima, dok u vecnim stvarima, onim koje imaju etericnu prirodu, cuva njihovu nepromenljivu formu nepromenljivom."

Dakle, predmet matematike je culno opaziv, ali nepromenljiv, fizike je opaziv i promenljiv, a metafizike neopaziv i nepromenljiv.

Ovo se lakse mozda moze razumeti ako se prisetimo srednjoskolskih lekcija koje smo, gotovo svi, prosli. Znanja (episteme) Platon je prvi podelio na teorijska i prakticna. Terijska su ona koja podlezu umnom i razumskog razmatranju i koja oplemenjuju dusevni nivo coveka. Suprotna njima su niza, prakticna znanja koja se odnose na spretnost i umeca materijalnih stvaranja razlicitih vrsta, zanate, medicinu, gradjevinsku vestinu, umetnost itd. Aristotel ide dalje ka podeli na tri glavne grupe znanja: teorijska, prakticna i pojeticka.U skladu sa tim razlikuje i nacine zivljenja. Apoalusticki model zivota je proizvodjacko-potrosacki koji je usmeren na materijalno sticanje i stvaranje i culno uzivanje. Znanja koje ovo omogucuju su, kao i kod Platona, sve vestine gore pomenute (pojeticke nauke). Prakticka znanja i prakticki zivot ticu se politike i ucestvovanja u javnim delatnostima drustva, takodje i ekonomije koju su Grci razumevali kao umece vodjenja domacinstva pre svega, ne kao mi danas u smislu politicke ekonomije. Najvisi nivo zivljenja i saznavanja proizilazi iz teorijskih znanja koja coveka, vise ili manje, udaljavaju od svakodnevnog, prakticnog i javnog zivota. Po Aristotelu jedino takav, teorijski zivot obezbedjuje nezavisnost i srecu za coveka, odnosno, istinsko samozadovoljstvo. Taj se zivot tice izucavanja teorijskih filozofija, teorijskih znanja. Aristotel znanja deli na osnovu odnosa prema predmetu znanja. U teorijskim filozofijama principi se nalaze u samom predmetu znanja, onaj ko saznanje moze samo to, da saznaje i shvata. U prakticnim znanjima principi su jednako u predmetu i saznavaocu istrazivacu, da bi u pojetickim naukama polazista bilia u samom  coveku stvaraocu koji kao akter daje oblik necemu. U pojeticke nauke, dakle, uvrstio je retoriku, poetiku i dijalektiku kao vestinu zakljucivanja, dokazivanja i pobijanja. Prakticke nauke su se odnosile na politiku, ekonomiju, ali i etiku, a najvise, teorijske, na matematiku, fiziku i teologiku. Ptolomej, za razliku od njega, ovu poslednju podelu zasniva na dvema karakteristikama predmeta, na promenljivosti/nepromenljivosti i opazivosti/neopazivosti. Astrologiju je, u skladu sa tim, postavio u matematicku filozofiju jer je predmet njenog istrazivanja opaziv, ali nije promenljiv.

U naslovu astroloske biblije stoji: "Matematicki traktat iz cetiri dela ili Tetrabiblos Klaudija Ptolomeja."

Ova podela odavno vise nije aktuelna prema prirodi velikih istorijskih promena koje su usledile. Astrologija vise nije deo celine sa astronomijom i zanimljivo bi bilo videti na koji nacin je danas mozemo klasifikovati u odnosu prema drugim grupama znanja. Ona, ne samo da vise nije nauka u najekskluzivnijem smislu te reci kod starih Grka, vec cesto nije akademski prihvatljiva ni kao efemeran, fenomenoloski predmet izucavanja neke savremene nauke (mada se stvari po tom pitanju menjaju). Danas je astrologija divinacija, vrsta divinacije kako je naucni recnici ponegde podvode. Ptolomejevo razumevanje astrologije kao prognostike na osnovu jedne matematicke discipline (astronomije) danas se mozda moze svesti samo na slozenu divinaciju na osnovu nekih matematickih zakonitosti. Matematika je kod Grka imala siri opseg od savremene matematike. Kod Platona osim artimetike u nju su spadale dve vrste geometrije (prostorna i cvrstih tela), astronomija i harmonici.
Stranice: [1] 2 3 ... 10