I da ne pominje, ne menja na stvari. Dodekatemorije, kao i svi ostali nacini podele Zodijaka, deo su astroloskog predmeta, a ne metodologije per se. Predmet je integrisan u svaku mogucu tehniku, u smislu da je referenca za tehnicke derivacije, a ne obratno. U "Cetvoroknjizju" cela I knjiga je posvecena predmetu (Uvod, Planete i poglavlja o njihovim klasifikacijama, Aspekti, Fiksne zvezde, 4 kardinalne tacke, klasifikacije delova Zodijaka, tj. znakova, dostojanstva i manje podele Zodijaka u koje spadaju termini, dodekatemorije i monomorije). Dodekatemorije se mogu svrstati u simbolicku potpodelu Zodijaka za razliku od Ptolomejevih termina koji su bazirani na astronomskom principu. I u predmetu i u tehnikama nailazimo na ovu dualnost simbolickog u odnosu na astronomski referent. od II knjige Ptolomej krece ka pojedinacnim delineacijama natalne i mundane grane, odnosno, prediktivne astrologije na kraju. Pored dodekatemorija u TA se mogu sresti i pomeni devetina koje prema nekima imaju indijsko izvoriste, prema drugima pak rimsko. Cak i te devetine nisu tehnika vec finesa onog dela predmeta koji se odnosi na Zodijak. Predmet je prvo nacelo, okvir u koji se tehnike moraju uklopiti prema ideji na kojoj su zasnovane. Recimo, profekcije svoju ideju opravdavaju time sto simboliku dvanaestne podele Zodijaka simbolicki prenose na 1 godinu, mesec, dan,cas.