Forum tradicionalne astrologije

Astrološke diskusije => Natalna astrologija => Temu započeo: Nataša April 06, 2018, 06:04:07 posle podne

Naslov: Upotreba triplicitetnih vladara prema Andarzagaru
Poruka od: Nataša April 06, 2018, 06:04:07 posle podne
Revoluciju u upotrebu triplicitetnih vladara od ranog srednjeg veka u astrologiji sprovodi relativno misteriozni persijski astrolog Andarzagar o cijem radu saznajemo posredno, preko drugih astrologa. Ne zna se pouzdano ni kada je ziveo pa je nekoliko vekova u opticaju. Za razliku od Grka koji su triplicitete tumacili relativno restriktivno (istini za volju i kod Doroteja vec postoje naznake ovoga, poput triplicitetnih raspodela znaka u 4. kuci koji nose razlicito znacenje) ovaj astrolog produbljuje mogucu delineaciju elementalnih dispozicija tako sto, osim vladara pojedinih tematskih celina horoskopa (vladara kuca), u ravnopravnu nadleznost postavlja i vladare elementa. Svaka kuca tako dobija, ne jednog, vec cak cetiri moguca vladara. Ascendentom u celini vlada vladar znaka u koji pada i isti predstavlja osobu u prvoj liniji, ali posebno gledano, tek prvi vladar elementa znaka na ASC simbolizovace prirodu i karakter osobe u uzem smislu, dok ce drugi elementalni vladar simbolizovati njegovo telo u specificnijem opisu, a treci smrt. Treci, pomocni vladar elementa, u vecini tematskih celina objedinjuje i koriguje znacenja prva dva i nosi posebno trece znacenje. Na mom primeru: ASC u Le, rodjenje dnevno, prvi vladar elementa je SO u Pi u 8. i ono opisuje moju prirodu, karakter, voljnost, zudnost, mane...JU je drugi vladar i stoji u Co u 6. (prilicno me dobro fizicki opisuje) i treci SA dodaje prethodnoj dvojici ponesto od svoje simbolike, korigujuci njihova cista znacenja i dodatno odlucuje o kraju mog zivota. SO kao vladar ASC u znaku Le nece za sve imati jenak znacaj jer ce za rodjene nocu JU imati prednost u opisu licnosti, a SO u opisu fizikusa, obrnuto je za Le na ASC kod onih rodjenih danju. O temi smo vec vise puta govorili, ponovicu tekst sa foruma. Temu ponavljam inspirisana jucerasnjim tekstom o petoj kuci za koji je Goran dao link jer je sa ovom temom neposredno povezan.

JEDNO CARSTVO TRI VLADARA

Triplicitetni vladari elemenata, od svih deriviranih specificnosti tradicionalnog astroloskog predmeta, najupornije ostaju u upotrebi, prakticno, preko 1000 godina. Prvobinto afirmisani kroz Dorotejevo delo koje se, pre svega, zasnivalo na triplicitetnoj podeli univerzalnih signifikacija planeta, vladare tripliciteta u istom maniru nasledjuju i srednjovekovni arapski autori. Dva, odnosno, tri opsta pristupa se mogu izdvojiti u posebne celine u vezi sa ovom temom. Prva, najjednostavnija, je celina koja triplicitete postavlja kao nosioce vremena, prakticno, kroz podelu pojedinacnih sektora na tri zivotna perioda gde se prvom vladaru dodeljuje prva trecina zivota u vezi sa znacenjem kuce, drugom druga trecina i trecem poslednja. Al Hajat, recimo, predstavlja autora koji objedinjuje sve moguce nivoe interpretacije ove vrlo tradicionalne specificnosti. Pre razmatranja posebnih delova natalnog dijagrama on pocinje sa cuvenom Dorotejevom procenom opstih preduslova kvaliteta rodjenja kroz triplicitetne vladare svetla vremena i znaka na ascendentu, s tim sto u vezi sa znakom ascendenta, zanimljivo, pravi malu kvalifikaciju objedinjujuci ih sa domicilnim vladarima prva tri mundana ugla. Tako, prvi vladar znaka na ascendentu tek u poredjenju i otkrivanju veze sa vladarem domicila tog znaka, svedoci o opstem kvalitetu zivota u prvoj njegovoj trecini. Drugi vladar tripliciteta se dovodi u vezu sa domicilnim vladarem MC-a, odnosno, 10. znaka od ascendenta, a treci sa vladarem descendenta. U sustini, ovaj mali kvalifikovan doprinos Dorotejevom metodu nije nista drugo do spoj dva pristupa potpuno istoj stvari.

Dorotejeva triplicitetna dispozicija univerzalnih signifikacija planeta zadrzava se i kod ovog autora koji u delu natalne tematike, koja govori o potomstvu, niz raznorodnih pravila okoncava procenom triplicitetnih JU dispozotora jer je JU prvi univerzalni signifikator plodnosti i potomstva. Jednako tako, u delu o braku, VE je ta koja niz okoncava sa svojim triplicitetnim dispozicijama kao univerzalni signifikator spajanja. Al Hajat je jedan od onih autora koji je prosirio moguce tumacenje tripliciteta jer je iste iz mundanih segmenata upotrebio za signifikaciju razlicitih stvari koje jedna horoskopska kuca simbolizuje. Tako, recimo, stariju bracu vidi kroz prvog vladara triplciteta treceg znaka od ascendenta, srednju kroz drugog, a najmladje kroz treceg. Vladari tripliciteta u analizama gotovo svih mundanih kuca ravnopravni su sa vladarem domicila znaka u koji kuca pada i on na to izricito i upucuje. Povremeno, u vezi sa pojedinim temama natala, poput teme o smrti i kraju zivota, poziva se na jedan sticajni faktor, tzv. almuten koji se dobija zbirom dostojanstava prirodnih signifikacija, derivacija i mundanih vladarstava. Tradicionalna astroloska teorija tako otkriva neverovatnu sirinu koja nam je dopustena u pristupu tumacenju. Vladari tripliciteta su jedna od tih stvari koje doprinose otkrivanju viseslojnosti jedne kuce i samo jedna planete. JU ce tako simbolizovati opsti kvalitet beneficija na svim nivoima, prvog nosioca potomstva, prvog nosioca materijalnog blagostanja i svetovne afirmacije, ali i sve ono na sta se odnose kuce cijim domicilnim, triplicitetnim ili almutenskim zbirom vlada. Jedan faktor na ovaj nacin postaje najveca beneficija i najveca maleficnost, recimo, jer se moze desiti da ugaoni JU vlada almutenskom dispozicijom tacke fortune, ali i almutenskom dispozicijom faktora smrti (asc, 8. znaka, 4, 7 i 8. znaka od svetla vremena ili tacke fortune). “Sto me hrani, to me ubija” bila bi adekvatna deviza za ovakve situacije.

Al-Andarzagar je persijski astrolog iz ranog srednjeg veka (ne zna se pouzdano kada je ziveo). Znacajan za nasu pricu ovde je po tome sto je triplicitete rasporedio prema podeli stvari koje pripadaju jednoj mundanoj kuci. Iako i on zadrzava trend procene opstih uslova zivota kroz vremenski raspored vladara tripliciteta, specifican je jer prvi uvodi i drugi nacin tumacenja ove stvari. Tako prvi vladar tripliciteta znaka na ascendentu simbolizuje osnovni temperament i prirodu rodjenog, njegove zudnje i zavisnosti (najvece karakterne slabosti) kao i opsti kvalitet njegovog zivota u prvoj trecini. Drugi vladar tripliciteta se vise odnosi na fizicki deo licnosti, fizcku vitalnost i drugi deo zivota prema opstem kvalitetu. Treci vladar je korektivni, kvalifikuje oba prethodna dodatno i posebno simbolizuje smrt rodjenog.

Drugu kucu rasporedjuje samo preko vladarstva nad vremenom, u opstem maniru i trendu, ali se ovde namece kao vrlo opravdano pitanje da li je legitimno vladare tripliciteta znaka 2. kuce rasporediti kao i u slucaju ascendenta. Logika koja se namece iz ovog pristupa je logika “vecih i uobicajenijih stvari na prvom mestu” koja se tice onoga sto nam prvo pada na pamet kada govorimo o nekoj kuci. U slucaju 2. to je novac i to su pokretne materijalne vrednosti, zbog cega postaje logicno prvom vladaru tripliciteta dodeliti vladarstvo nad ovim stvarima. Drugi vladar odlazi na ono sto je u drugoj liniji odredjeno kroz teoriju da pripada ovoj kuci. Najcesce su to pitanja hrane, odece i materijalnih sredstava za odrzavanje potreba tela. Na trecem nivou u 2. nalazimo mnogo toga, od advokata, reprezenata, zastupnika, svih onih koji nas na neki nacin profesionalno podrzavaju, ali i psiholoske interpretacije poput samopouzdanja i samovrednovanja. Treci vladar tripliciteta znaka 2. prema iznetoj logici prezentovanoj od pomenutog autora, vlada ovim stvarima.
Treca kuca, kao i slucaju znatno poznijeg Al Hajata, se rasporedjuje prema starosti brace i sestara.
Prvi vladar tripliciteta 4. simbolizuje oca i muske pretke, drugi vladar domovinu i nekretnine, treci kraj svih stvari i zatvaranje na duzi period.
Prvi vladar elementa 5. znaka simbolizuje potomstvo, drugi zudne kapacitete licnosti, a treci glasnike i ambasadore.
Sesta se kuca rasporedjuje na sledeci nacin: 1. bolesti i fizicki integritet, 2. podredjeni, 3. korist od istih i zivotinje koje nam sluze kao i zatocenistva.
Sedmo polje: 1. supruznik/ljubavni partner, 2. oponenti, 3. saveznici.
Osma kuca: 1. smrt, 2. stare stvari, 3.nasledstva.
Deveta kuca: 1. putovanja, daljine, 2. religioznost i duhovne aspiracije, kvalitet i forma duhovne afirmacije, 3. visa znanja, nauke, astrologija.
Deseti znak (kuca, polje): 1. svetovna vlast, visok polozaj i cast, 2. slava i, zanimljivo, hrabrost, 3. istrajnost i upornost u delu i nazoru.
Jedanaesta kuca: 1. vladar tripliciteta simbolizuje nadu i optimizam, 2. prijatelje, a 3. korist od istih.
Dvanaesta kuca : 1. neprijatelji, 2.srecu u nesreci i 3. velike zivotinje.

Dorotejevi tripliciteti na kojima su izgradjene sve ove metode su:
vatra: SO,JU,SA danju, obrnuto za prva dva nocu
zemlja: VE,MO,MA danju, obrnuto za prva dva nocu
vazduh: SA,ME,JU danju, obrnuto za prva dva nocu
voda: VE,MAMO danju, obrnuto za prva dva nocu

U mom konkretnom slucaju (17.3.1972. 13.45. Beograd), recimo, astrologija, prema ovom metodu, nije prezentovana vladarem 9. znaka, MA, jer 9. od asc je Ar, vec Sa u Ge u 11. jer je treci nosilac tripliciteta 9. znaka. Mozemo, naravno, ovo primenjivati i na kuce prema projekcionoj podeli prostora, stvar izbora. U tom slucaju, MO na mc-u u 9. bi bio signifikator “moje” astrologije, ali se cini da SA u ME znaku daleko vise odgovara.