JEDNO CARSTVO TRI VLADARA
Triplicitetni vladari elemenata, od svih deriviranih specificnosti tradicionalnog astroloskog predmeta, najupornije ostaju u upotrebi, prakticno, preko 1000 godina. Prvobinto afirmisani kroz Dorotejevo delo koje se, pre svega, zasnivalo na triplicitetnoj podeli univerzalnih signifikacija planeta, vladare tripliciteta u istom maniru nasledjuju i srednjevekovni arapski autori. Dva, odnosno, tri opsta pristupa se mogu izdvojiti u posebne celine u vezi sa ovom temom. Prva, najjednostavnija, je celina koja triplicitete postavlja kao nosioce vremena, prakticno, kroz podelu pojedinacnih sektora na tri zivotna perioda gde se prvom vladaru dodeljuje prva trecina zivota u vezi sa znacenjem kuce, drugom druga trecina i trecem poslednja. Problematicnost ovog metoda je ta sto se ogranicava na prosecni zivotni vek od oko 70 godina (prema Bonatijevim insinuacijama) koji je, u tom smislu, vrlo relativna kategorija. Al Hajat, recimo, predstavlja autora koji objedinjuje sve moguce nivoe interpretacije ove vrlo tradicionalne specificnosti. Pre razmatranja posebnih delova natalnog dijagrama on pocinje sa cuvenom Dorotejevom procenom opstih preduslova kvaliteta rodjenja kroz triplicitetne vladare svetla vremena i znaka na ascendentu, s tim sto u vezi sa znakom asc, zanimljivo, pravi malu kvalifikaciju objedinjujuci ih sa domicilnim vladarima prva tri mundana ugla. Tako, prvi vladar znaka na ascendentu tek u poredjenju i otkrivanju veze sa vladarem domicila tog znaka, svedoci o opstem kvalitetu zivota u prvoj njegovoj trecini. Drugi vladar tripliciteta se dovodi u vezu sa domicilnim vladarem mc-a, odnosno, 10. znaka od asc, a treci sa vladarem dsc. U sustini, ovaj mali kvalifikovan doprinos Dorotejevom metodu nije nista drugo do spoj dva pristupa potpuno istoj stvari. Mundani firdari koji zivot dele na vise vremenskih delova isto su sto i vladari tripliciteta u prvom njihovom sagledavanju.
Dorotejeva triplicitetna dispozicija univerzalnih signifikacija planeta zadrzava se i kod ovog autora koji u delu natalne tematike koja govori o potomstvu, niz raznorodnih pravila okoncava procenom triplicitetnih JU dispozotora jer je JU prvi univerzalni signifikator plodnosti i potomstva. Jednako tako, u delu o braku, VE je ta koja niz okoncava sa svojim triplicitetnim dispozicijama kao univerzalni signifikator spajanja. Al Hajat je jedan od onih autora koji je prosirio moguce tumacenje tripliciteta jer je iste iz mundanih segmenata upotrebio za signifikaciju razlicitih stvari koje jedna horoskopska kuca simbolizuje. Tako, recimo, stariju bracu vidi kroz prvog vladara triplciteta treceg znaka od asc, srednju kroz drugog, a najmladje kroz treceg. Vladari tripliciteta u analizama gotovo svih mundanih kuca, ravnopravni su sa vladarem domicila znaka u koji kuca pada i on na to izricito i upucuje. Povremeno, u vezi sa pojedinim temama natala, poput teme o smrti i kraju zivota, poziva se na jedan sticajni faktor, tzv. almuten koji se dobija zbirom dostojanstava prirodnih signifikacija, derivacija i mundanih vladarstava. Tradicionalna astroloska teorija tako otkriva neverovatnu sirinu koja nam je dopustena u pristupu tumacenju. Vladari tripliciteta su jedna od tih stvari koje doprinose otkrivanju viseslojnosti jedne kuce i samo jedna planete. JU ce tako simbolizovati opsti kvalitet beneficija na svim nivoima, prvog nosioca potomstva, prvog nosioca materijalnog blagostanja i svetovne afirmacije, ali i sve ono na sta se odnose kuce cijim domicilnim, triplicitetnim ili almutenskim zbirom vlada. Jedan faktor na ovaj nacin postaje najveca beneficija i najveca maleficnost, recimo, jer se moze desiti da ugaoni JU, vlada almutenskom dispozicijom tacke fortune, ali i almutenskom dispozicijom faktora smrti (asc, 8. znaka, 4, 7 i 8. znaka od svetla vremena ili tacke fortune). “Sto me hrani, to me ubija” bila bi adekvatna deviza za ove situacije.
Al-Andarzagar je persijski astrolog iz ranog srednjeg veka (ne zna se pouzdano kada je ziveo). Znacajan za nasu pricu ovde je po tome sto je triplicitete rasporedio prema podeli stvari koje pripadaju jednoj mundanoj kuci. Iako i on zadrzava trend procene opstih uslova zivota kroz vremenski raspored vladara tripliciteta, specifican je jer prvi uvodi drugi nacin tumacenja ove stvari. Tako prvi vladar tripliciteta znaka na asc simbolizuje osnovni temperament i prirodu rodjenog, njegove zudnje i zavisnosti (najvece karakterne slabosti) kao i opsti kvalitet njegovog zivota u prvoj trecini. Drugi vladar tripliciteta se vise odnosi na fizicki deo licnosti, fizcku vitalnost i drugi deo zivota prema opstem kvalitetu. Treci vladar je korektivni, kvalifikuje oba prethodna dodatno i posebno simbolizuje smrt rodjenog.
Drugu kucu rasporedjuje samo preko vladarstva nad vremenom, u opstem maniru i trendu, ali se ovde namece kao vrlo opravdano pitanje da li je legitimno vladare tripliciteta znaka 2. kuce rasporediti kao i u slucaju asc. Logika koja se namece iz ovog pristupa je logika “vecih i uobicajenijih stvari na prvom mestu” koja se tice onoga sto nam prvo pada na pamet kada govorimo o nekoj kuci. U slucaju 2. to je novac i to su pokretne materijalne vrednosti, zbog cega postaje logicno prvom vladaru tripliciteta dodeliti vladarstvo nad ovim stvarima. Drugi vladar odlazi na ono sto je u drugoj liniji odredjeno kroz teoriju da pripada ovoj kuci. Najcesce su to pitanja hrane, odece i materijalnih sredstava odrzavanja vitalnosti 1. kuce. Na trecem nivou u 2. nalazimo mnogo toga, od advokata, reprezenata, zastupnika, svih onih koji nas na neki nacin profesionalno podrzavaju, ali i psiholoske interpretacije poput samopouzdanja i samovrednovanja. Treci vladar tripliciteta znaka 2. prema iznetoj logici prezentovanoj od pomenutog autora, vlada ovim stvarima.
Treca kuca, kao i slucaju znatno poznijeg Al Hajata, se rasporedjuje prema starosti brace i sestara.
Prvi vladar tripliciteta 4. simbolizuje oca i muske pretke, drugi vladar domovinu i nekretnine, treci kraj svih stvari i zatvaranje na duzi period.
Prvi vladar elementa 5. znaka simbolizuje potomstvo, drugi zudne kapacitete licnosti, a treci glasnike i ambasadore.
Sesta se kuca rasporedjuje na sledeci nacin: 1. bolesti i fizicki integritet, 2. podredjeni, 3. korist od istih i zivotinje koje nam sluze kao i zatocenistva.
Sedmo polje: 1. supruznik/ljubavni partner, 2. oponenti, 3. saveznici.
Osma kuca: 1. smrt, 2. stare stvari, 3.nasledstva.
Deveta kuca: 1. putovanja, daljine, 2. religioznost i duhovne aspiracije, kvalitet i forma duhovne afirmacije, 3. visa znanja, nauke, astrologija.
Deseti znak (kuca, polje): 1. svetovna vlast, visok polozaj i cast, 2. slava i, zanimljivo, hrabrost, 3. istrajnost i upornost u delu i nazoru.
Jedanaesta kuca: 1. vladar tripliciteta simbolizuje nadu i optimizam, 2. prijatelje, a 3. korist od istih.
Dvanaesta kuca : 1. neprijatelji, 2.srecu u nesreci i 3. velike zivotinje.
Dorotejevi tripliciteti na kojima su izgradjene sve ove metode su:
vatra: SO,JU,SA danju, obrnuto za prva dva nocu
zemlja: VE,MO,MA danju, obrnuto za prva dva nocu
vazduh: SA,ME,JU danju, obrnuto za prva dva nocu
voda: VE,MAMO danju, obrnuto za prva dva nocu
U mom konkretnom slucaju (17.3.1972. 13.45. Beograd), recimo, astrologija, prema ovom metodu, nije prezentovana vladarem 9. znaka, MA, jer 9. od asc je Ar, vec Sa u Ge u 11. jer je treci nosilac tripliciteta 9. znaka. Mozemo, naravno, ovo primenjivati i na kuce prema projekcionoj podeli prostora, stvar izbora. U tom slucaju, MO na mc-u u 9. bi bio signifikator “moje” astrologije, ali se cini da SA u ME daleko vise dogovara, obzirom na tradicionalnu simboliku helijacki poznog SA u ME znaku.