Tijamat (thema mundi)

  • 2 Odgovora
  • 4704 Pregleda
*

Van mreže Nataša

  • *****
  • 1570
    • www.tradicionalnaastrologija.com
Tijamat (thema mundi)
« poslato: Novembar 28, 2012, 09:16:05 pre podne »
Natalni dijagram Stvaranja, thema mundi, verovatno, najdrevnija od svih astroloskih hipoteza, veoma konzistentna, dugo vremena etablirana i prihvatana od strane najstraijih astroloskih autoriteta poput Firmukusa, Aleksandrina, Makrobija. Poslednji je, na ovu temu, a povodom vecitog razmatranja koju tacku zodijacke kruznice uzeti za pocetnu, rekao: "Kazu da kada je zapoceo onaj dan koji bese prvi od svih i stoga pravilno zvan rodjendan sveta, Ovan bese u zenitu, a kako zenit jeste, kao sto je i bio, vrhunac sveta (mundani vrhunac u primarnom kretanju SO), i Ovan je smatran prvim od njih, onim sto bese celom sveta kada se zbi svetlost. I dodaju razlog zasto su tih 12 znakova pridati mocima raznih bogova. Jer, kazu da je u tom istom dijagramu sveta, dok je Ovan, kao sto rekosmo, bio u zenitu, znak horoscopusa (ascendenta) sveta koji se radjao bio Rak, u kome je tog trenutka boravio Mesec. Sunce se uspinjalo sledece, s Lavom, Merkur sa Devicom, Venera sa Vagom, Mars bese u Skorpiji, Jupiter u Strelcu, a Saturn lutase u Jarcu. Tako je i doslo da za svakog kazu da je gospodar onog znaka u kom se verovalo da je bio dok se svet radjao. Starina je dvoma svetlima pripisala samo znake, po jedan svakom, u kojima su onda bili, Lava Suncu, a Raka Mesecu. Uz ovih pet zvezda, medjutim, pored onih znaka u kojima behu, drevna su vremena dodala i drugih pet, da zapocnu novi sled na kraju prvog. Ranije smo reklli da je Saturn, poslednji od svih, bio u Jarcu, a druga podela negdasnjeg poslednjeg ucini sada prvim i Vodolija, koja sledi Jarca, bi data Saturnu. Jupiteru, koji mu je prethodio, behu dodeljene Ribe..." Ovde uocavamo logiku izjednacavanja SA i MO u funkciji prve i poslednje planete pa u tradiciji jednako nailazimo na SA kao prvu, ali i kao poslednju planetu bas kao i MO. Obe su oduvek imale veze sa postojanjem u vremenu, sa telom i telesnoscu. Ciklusi obrta su im brojcano isti bas kao i primarna simbolika. Firmikus sve planete u themi mundi smesta na 15. stepen odnosnih znakova sto je ostatak Eudoksove astronomije, jedne daleko starije astroloske tradicije. Ovo je astronomski nemoguce iz perspektive danasnjeg kosmosa obzirom na maksimalnu mogucu udaljenos VE od SO, ali niko ne iskljucuje nekakav drugaciji poredak u vremenu pre vremena. Beda u "De temporum ratione", VI poglavlju, objasnjava kako dan Stvaranja i pocetak zodijaka nije pronalazak Grka vec Haldejaca:" I tako, prema podeli Zodijaka, Sunce ulazi u Ovna na 15. dan aprilskih kalendi, dan kada je stvorena svetlost "(SO egzaltacija). Prema njemu dan Stvaranja je 18. mart prema nasoj kalendarskoj sistematizaciji, tri dana pre ekvinocija posto SO i MO nisu stvoreni do treceg dana mada u XXX poglavlju se kao datum ravnodnevnice navodi 25.3. dan koji u hriscanstvu pripada Svetoj devi Mariji i Blagovestima.

Koreni ove price verovatno sezu do Vavilona i vavilonskog "Epa o Stvaranju". Prema ovom mitu, Marduk (koji je kao i njegova sumerska preteca Ninurta bio bog Sunca, pa je kasniji Marduk izjednacen sa JU, a Ninurta biva dodeljena SA "Suncu noci") ubija neman Tijamat. Tradicija povremeno krositi za JU epitet planete solarnih kvaliteta dok se SA uloga preuzimanja autoriteta SO dovodi u vezu sa luciferijanskom pobunom i covekovim izgnanstvom iz Raja. SA je tako simbol vremena, ali i coveka, palog coveka, pobunjenog coveka cije je sediste na 180 od sedista SO, luminara ciji prioritet i atribute preuzima, kako vidimo, jos u vavilonskoj eri. Dakle, Marduk ubija Tijamat, azdaju koja predstavlja okeanske vode i deli je na dva dela "kao skoljku", to jeste po njenoj duzini i ulucenu postavlja iznad sveta sa nebesima kao pokrovcem. Potom stvara "zastanke mocnih Bogova", manzaze, rec koja se upotrebljava kasnije za lunarne kuce, manzile, ali i za egzaltacije u jednom periodu. Marduk je tako ustanovio godinu i stvorio znake, te pomocu njih odredio dane u godini. Postavio je po tri zvezde za svaki mesec i na ovaj nacin nastaju, najpre, dekani, trojne podele pojedinacnih zodijackih segmenata, a kasnije i lica, zodijacka planetarna dostojanstva. Mnogi veruju da je Zodijak nastao u kalendarske svrhe, a tek kasnije pocinje da biva koriscen u religijskom proricanju. Posle svega Marduk postavlja Nibiru na ekvinocij, Ovna ili Vagu, " da ih sve ucvrsti" kako bi ekliptika stala izmedju severnih i juznih zvezda, te "ucinio da mlad Mesec zasija sa zapada". Za Nibiru se pouzdano ne zna sta predstavlja, ali neka misljenja njoj dodeljuju planetarnu ulogu, a ne ulogu intersektivne tacke tako da je moguce da ista predstavlja planetu u ekvinociju, odnosno, Ninurtu, SA u kuci sopstvene egzaltacije u Li u vreme nastanka sveta. SO je tako u Ar, a mlad MO u Ta, svo troje u znacima svojih egzaltacija. Prica o egzlatacijama ovde ima starije znacenje koje se dovodi u vezu sa Stvaranjem. Kasnije egzaltacije prethode Adamovom padu. Ptolemej je dao racionalno, matematicko i astronomsko opravdanje za dva primarna zodijacka dostojanstva. Kako se manifestacija poklapa na svim nivoima, normalno je da postoji jedno racionalno i jedno mitsko objansjenje ovih stvari.

Tijamat, azdaja iz price o Stvaranju, bila je "ispruzena" preko nebesa s glavom i repom koji dodiruju ekvator na krajevima precnika. Ovo su glava i rep zmaja, caput i cauda draconis, tacke od velike vaznosti u kasnijoj grskoj astrologiji. Tijamat je, dakle, prema nekim tumacenjima, osa spajanja dva kraja lunarno-solarne intersekcije.
astrološki tekstovi, izrada horoskopa, škola astrologije
www.tradicionalnaastrologija.com

*

Van mreže Ivan

  • ****
  • 54
Re: Tijamat (thema mundi)
« Odgovor #1 poslato: Decembar 01, 2015, 06:02:47 pre podne »
Antioh u II knjiizi navodi još jednu varijantu slike stvaranja sveta. Kod ove dan počinje sa Vodolijom u kojoj je Saturn; slede sukcesivno Ribe i Jupiter, Ovan i Mars, Bik i Venera, Blizanci i Merkur, Rak i Mesec, Lav i Sunce na posletku, zauzimajući zapadni ugao. Poredak postanja koji ova šema opisuje meni je logičniji i sveobuhvatniji od one sa Rakom i Mesecom na ASC.
Being asked to what end he had been born, he replied,
"To study the Sun and Moon and the heavens."

Diogenes Laërtius, speaking of Anaxagoras.

*

Van mreže Nataša

  • *****
  • 1570
    • www.tradicionalnaastrologija.com
Re: Tijamat (thema mundi)
« Odgovor #2 poslato: Decembar 01, 2015, 04:58:11 posle podne »
Problem sa Aq na asc je sto je to samo ljudski, ne narocito regenerativni znak. Pre mi lici na deo, etapu stvaranja, tu gde je covek u tom lancu. Ca na asc umnozava ka celini bolje zbog plodnosti MO. Sta znam, to je ionako sve hipoteticki i svako od nas bi mogao neku svoju kartu da da. Recimo, kartu egzaltacija. Dzon je cak pomenuo da i takva postoji u izvorima.
astrološki tekstovi, izrada horoskopa, škola astrologije
www.tradicionalnaastrologija.com